Powrót do strony głównej

Wycieczka "w głąb ziemi"

(tekst/zdjęcia: Opiekunki uczniów)

---------------------------

W dniach 13-15 września 2019 r. uczniowie klas 3b, 4a, 5a, 5b, 5e, 6a, 6c, 6f, 7a, 8d pod opieką Pani Małgorzaty Białczak, Pani Elizy Cichoń, Pani Magdaleny Gwiazdowskiej i Pani Iwony Sobiech, wzięli udział w trzydniowej wycieczce do Bochni, Krakowa i Wadowic.

W pierwszym dniu, po 8-godzinnej podróży urozmaicanej różnymi filmami, wycieczkowicze zjechali windą 250 m w dół Kopalni Soli w Bochni. Tam czekali na nas przewodnicy, którzy oprowadzili i w interesujący sposób przedstawili historię kopalni. Do kolejnych atrakcji należały gry i zabawy sportowe na podziemnym boisku, dyskoteka, a następnie nocleg w "kopalnianym hotelu".

Następnego dnia wyruszyliśmy do Krakowa, gdzie przywitał nas przewodnik Pan Marcin.

Spacerując ulicami Starówki w ciekawy sposób opowiedział nam dzieje miasta i związane z nim legendy. Zwiedziliśmy Wawel i jego podziemia, Rynek, Sukiennice, Katedrę i dotknęliśmy "na szczęście" Dzwonu Zygmunta. Zobaczyliśmy jaskinię oraz legendarnego Smoka Wawelskiego. Krakowską przygodę zakończyliśmy pokazem wyrobu cukierków w Manufakturze Ciuciu. Nocleg, tym razem na powierzchni, spędziliśmy w Domu Wycieczkowym w Zebrzydowicach.

Ostatniego dnia zwiedzaliśmy Muzeum Jana Pawła II w Wadowicach, a kończąc naszą przygodę próbowaliśmy słynnych papieskich kremówek.

Podczas wycieczki uczniowie mieli możliwość zapoznania się z historią i legendami grodu Kraka oraz Kopalni Soli w Bochni. Uwrażliwili się na piękno zabytków dawnej stolicy Polski oraz przeżyli wzruszające chwile w Domu Rodzinnym naszego wielkiego Polaka Jana Pawła II. Wieczorem 15 września, zmęczeni, ale pełni pozytywnych wrażeń, wróciliśmy do Kadzidła.

---------------------------

Zdjęcia

--------------------------------------------------

::: Kliknij tu, aby przejść do strony głównej