Powrót do strony głównej

"Wypoczywamy bez używek"
- wycieczka do Warszawy

(tekst: Jolanta Małkowska; zdjęcia: Arch. ZPO w Dylewie)

---------------------------

Dnia 19.10.2019 r. uczniowie klas młodszych Szkoły Podstawowej w Dylewie pod opieką Pani Jolanty Małkowskiej, Grażyny Gąski, Hanny Politowskiej i Anny Kubeł wzięli udział w wycieczce edukacyjno-profilaktycznej "Wypoczywamy bez używek".

Wyjazd rozpoczął się zgodnie z planem, wyruszyliśmy o godz. 7.30 sprzed szkoły. Celem zorganizowanej wycieczki było między innymi promowanie zdrowego stylu życia oraz ukazanie dzieciom możliwości aktywnego spędzania wolnego czasu od uzależnień, np. komputera, używek.

Pobyt w Warszawie rozpoczęliśmy od wizyty w Centrum Nauki Kopernik, gdzie w Planetarium obejrzeliśmy seans pt. "Ziemia, Księżyc, Słońce".

Dzięki projekcjom na sferycznym ekranie, otaczającym widownię ze wszystkich stron oraz nowoczesnym technologiom multimedialnym, mieliśmy wrażenie, że wybraliśmy się w kosmiczną podróż. Uczniowie w czasie prezentacji dowiedzieli się w jaki sposób Słońce i Księżyc determinują rytm życia na Ziemi i jaką rolę pełnią w naszym życiu.

Kolejnym punktem zwiedzania był Pałac Kultury i Nauki, jeden z najsławniejszych budynków w stolicy. Wjechaliśmy na taras widokowy i z 30 piętra podziwialiśmy panoramę Warszawy. Następnie udaliśmy się do Manufaktury Cukierków, gdzie na własne oczy widzieliśmy jak Karmelarze tworzą piękne kolorowe słodycze, które mogliśmy zakupić. Ostatnią atrakcją tego dnia był spacer ulicami Starego Miasta. Zobaczyliśmy m.in. Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta oraz Pałac Prezydencki.

Pogoda nam dopisała, humor także. Zmęczeni, ale zadowoleni i pełni wrażeń około 17.00 wróciliśmy do domów.

---------------------------

Zdjęcia

--------------------------------------------------

::: Kliknij tu, aby przejść do strony głównej